logo

Søk

Du må fornye din BankAxept-avtale for å fortsatt ta imot betaling med Norske bankkort!

For at din bankterminal skal kunne ta imot betalinger med BankAxept i fremtiden, må en ny avtale inngås med BankAxept.

BankAxept-avtale må fornyes før 1. april 2018.
For å kunne ta i mot betalinger med BankAxept må man gjøre en ny avtale med BankAxept gjelder før 1. April 2018.

 

BankAxept gjør det mulig å motta betaling med Norske bankkort i betalingsterminaler i norske butikker. Dette er den mest brukte betalingsmåten. Hele 8,5 millioner bankkort har BankAxept i Norge.

 

Frem til nå har BankAxept vært regulert av brukerstedsavtalen med banken. Endringen nå er at alle brukersteder må gjøre en avtale med BankAxept, i tillegg til å gjøre en avtale med banken.

 

Les også: Må du bytte bankterminal innen 31.12.2017

 

Hva er BankAxept?

BankAxept logo

BankAxept er det vi betrakter som Norske bankkort. Det er vårt debet-bankkort, knyttet mot bankkontoen vår. De aller fleste som har et bankkort, har et kort med BankAxept.

 

De fleste Norske bankkort inneholder både Visa og BankAxept. Typisk bruker vi Visa-delen i utlandet, og BankAxept i Norge. Mange omtaler bankkortet feilaktig som “visakort”, men det de faktisk bruker til å betale med i Norske butikker er BankAxept. Det finnes noen kort som bare har BankAxept. Det finnes også mange kort som bare har Visa, Mastercard eller lignende, og disse er det vi kaller kredittkort. De som har slike kort betaler for sin kortbruk i ettertid og blir ikke trukket direkte på konto.

 

Kort og godt: De fleste kortbrukere i Norge har BankAxept, og det er derfor viktig at bankterminaler kan ta imot betaling fra disse.

 

Les også: Følger ditt kassaapparat Kassasystemlova?

 

For å gjøre en avtale med BankAxept gjør du slik:

 

  1. Gå til www.bankaxept.no

  2. Trykk på link for å starte avtaleprosessen

  3. Finn frem organisasjonsnummer for bedriften, kontakt og- fakturainformasjon,Bank-ID og bedriftens registreringskode hos BankAxept

  4. Hele prosessen tar noen få minutter

 

Alle brukersteder skal ha fått et brev om hva endringene innebærer. Brevet ble sendt ut 31. Oktober 2017.

 

Avtalebetingelsene om ny avtale med BankAxept gjelder fra 1. April 2018.

Om du ikke inngår avtale, kan du miste mulighet til å ta imot betaling fra bankkort med BankAxept.

 

Endringer fremover med BankAxept

 

Med den nye avtalen kan du fortsette å motta betaling via BankAxept.

Det skjer mye spennende med BankAxept fremover. Målet er å gjøre hverdagen enklere for bedrifter. BankAxept utvikler nye betalingstjenester i nye kanaler.

 

Blant annet:

  • Kontaktløs teknologi kort

  • Løsninger som støtter mobile lommebøker

  • Internett-betaling


Dette sikrer at bedriften kan ta i mot BankAxept betaling med alle metoder kundene ønsker å benytte.  

 

Spørsmål?

 

Kontakt BankAxept om du har noen spørsmål.

 

Nett: www.bankaxept.no

E-post: brukersted@bankaxept.no

Telefon: 02018

 
 
Kilde til artikkel: BankAxept
 

 

  • Må du bytte bankterminal innen 31.12.2017?

    På grunn av utdatert sikkerhetsteknologi må 20 000 betalingsterminaler i det norske markedet byttes før årsskiftet. I 2018 vil terminalene bli stengt for BankAxept.

  • Klassiske kasser følger Kassasystemlova

    Det finnes både datakasser, klassiske kasser og PC-kasser som følger Kassasystemlova. Selv om det har kommet nye krav, må du ikke bytte til en dyr og avansert PC-kasse. Du kan fortsatt kjøpe en ny ny klassisk, rimelig kasse.

  • Hvilket kassaapparat passer deg?

    Trenger du kasseapparat til kantine, restaurant, butikk eller frisørsalong? Bruk vår produktvelger til å finne det rette kassaapparatet til ditt behov!

  • Finn din nærmeste forhandler

    Finn Clausen har forhandlere av kassaapparat spredt over hele Norge. Ta kontakt direkte med en av våre forhandlere, eller med oss for informasjon om hvem som er din nærmeste forhandler.

  • Fikk i pose og sekk med nytt kassaapparat

    I Retailmagasinet nr. 6 2017 forteller Optikerselskapet Gundersen & Løken om sitt kjøp av kassaapparatet Omega Style. Daglig leder, Per Aakhus, i optikerfirmaet er fornøyd med å ha slått to fluer i èn smekk. Kassaapparatet følger Kassasystemlova og det er integrert med deres regnskapssystem Xledger.

  • Bestill nytt kassaapparat nå, men unngå fallgruvene

    I Retailmagasinet nr. 6 2017 oppfordrer vi alle kunder til å bestille kassaapparat nå for å få gyldig kassaapparat i tide. Det er bare et drøyt år til alle må ha kassaapparat som følger Kassasystemlova.

  • – Kassasystemet går som en traktor

    Siden gjenåpningen i 2014 har Cafe Amsterdam i Oslo benyttet samme Omega kassasystem fra Finn Clausen – uten en eneste driftsstans. – Dette kassasystemet er rett og slett som en traktor, det bare går og går, sier daglig leder Niels Smits på Cafe Amsterdam.

  • Kassaapparatet fungerte i nesten 30 år

    Restauranten «hos Thea» på Skillebekk i Oslo brukte samme kassaapparat fra Finn Clausen POS Systemer AS i nesten 30 år, da det plutselig pensjonerte seg en travel fredagskveld. Allerede dagen etter var innehaver Sergio Barcilon (bildet) fornøyd eier av et splitter nytt Sam4s kassaapparat fra Finn Clausen POS Systemer.

  • Meny leide kasser av oss til Matstreif

    Meny fikk 15 minutters opplæring og kunne begynne å bruke kassen umiddelbart. Med kassene hadde de strekkodelesere og de var direkte koblet mot bankterminal. Meny var veldig fornøyde og brukte kassene i to dager uten problemer.

Viser fra 1 til 10 av totalt 13 artikler

Her finner du oss:

Vi holder til på Fyrstikktorget, Helsfyr. 
Kom gjerne inn for en visning i vårt 
showroom.
 
Finn Clausen POS Systemer AS
Karoline Kristiansensvei 1H, 
0661 Oslo
Postboks 6658 Etterstad, 
0607 OSLO
 
Telefon: +47 23 30 47 00
Telefaks: +47 23 30 47 01
 
 

Følg oss: